Item 95-7-14 - Oficio del Jefe de Oficina de Correspondencia de S.E. El Presidente de la República dirigido a Marcelo Zapata

Open original Digital object

Identity area

Reference code

CL CLUAH 1-95-7-14

Title

Oficio del Jefe de Oficina de Correspondencia de S.E. El Presidente de la República dirigido a Marcelo Zapata

Date(s)

  • 1990-09-12 (Creation)

Level of description

Item

Extent and medium

7 documentos ; 8 páginas

Context area

Name of creator

Biographical history

Archival history

Immediate source of acquisition or transfer

Content and structure area

Scope and content

El documento remite antecedentes del Cabildo Abierto de la Comuna de Arauco, específicamente de la Junta de Vecinos de Laraquete. Se indica el número de referencia N°090179 de la carta y se acompaña lo citado en el segundo documento.

Appraisal, destruction and scheduling

Accruals

System of arrangement

Conditions of access and use area

Conditions governing access

Conditions governing reproduction

Language of material

  • Spanish

Script of material

  • Latin

Language and script notes

Physical characteristics and technical requirements

Finding aids

Allied materials area

Existence and location of originals

Existence and location of copies

Related units of description

Related descriptions

Notes area

Note

Contiene

  • Lista de necesidades de la Junta de Vecinos de Laraquete, Comuna de Arauco
  • Carta del secretario privado de S.E. El Presidente de la República, Marcelo Zapata C., dirigida al sr. Ernesto Moreno Jefe de División Desarrollo Social Comunal. Santiago, septiembre 21 de 1990
  • Carta del secretario privado de S.E. El Presidente de la República, Marcelo Zapata C., dirigida al Sr. Luis A. Lara Paredes, Presidente Junta de vecinos de Laraquete. Santiago, septiembre 21 de 1990
  • Carta del sr. Ernesto Moreno B., Jefe División Desarrollo Social Comunal, dirigida al secretario privado de S.E. El Presidente de la República, Marcelo Zapata C., Santiago, 5 de Octubre de 1990
  • Carta del secretario privado de S.E. El Presidente de la República, Marcelo Zapata C., dirigida al sr. Señor Eduardo Cerda V., director regional SERVIU VIII. Santiago, octubre 18 de 1990
  • Oficio Orden Nº03 4465. Del Director de SERVIU de la Región de Bío Bío, Eduardo Cerda Ureta, al sr. Marcelo Zapata C., secretario privado de S.E. El Presidente de la República. 31 oct 1990

Alternative identifier(s)

Archivo Período Presidencial

006661

Access points

Subject access points

Place access points

Genre access points

Description control area

Description identifier

Institution identifier

Archivo Institucional de la Universidad Alberto Hurtado

Rules and/or conventions used

Status

Revised

Level of detail

Partial

Dates of creation revision deletion

2025-11-19

Language(s)

  • Spanish

Script(s)

  • Latin

Sources

Archivist's note

MAE

Digital object (Master) rights area

Digital object (Reference) rights area

Digital object (Thumbnail) rights area

Accession area